Śmietniki i śmieci Wrocławia – 16/03/2017 r.

Śmietniki i śmieci Wrocławia – 16/03/2017 r. Fotografie: Roman Andrzej Śniady (+). Podwórka: między ulicą Kotlarską i Nożowniczą, między budynkami przy pl. Nowy Targ /ul.Jodłowa /ul.Piaskowa /pl.Nankiera.

***

UCHWAŁA NR XXVIII/567/16 RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Wrocławia

http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/185916/0567ru07.pdf

***

Rodzaj Aktu: Uchwała   Organ wydający: Rada Miejska Wrocławia

Tytuł: w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Wrocławia

Załączniki:
Tekst w formacie pdf,
Akt prawa miejscowego podpisany za pomocą podpisu elektronicznego – plik zipx,

Ogłoszenie: Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z 2016 r. poz.3530. [Data ogłoszenia: 14 lipca 2016 r.]

Publikacja: Biuletyn Urzędowy RMW z 2016 r. poz.183.

Uwagi: TRACI MOC uchwała nr XXXV/780/12 RMW z 29.11.2012 r. (Dz.Urz.Woj.Doln. z 2013 r. poz.4428);

ZMIENIONA przez:
– § 1 uchwały nr XXX/600/16 RMW z 15.09.2016 r.(Dz.Urz.Woj.Doln. z 2016 r. poz.4320);
– § 1 uchwały nr XXXIV/714/16 RMW z 22.12.2016 r.(Dz.Urz.Woj.Doln. z 2017 r. poz.24)

***

UCHWAŁA NR XXVIII/567/16
                       RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA
                        z dnia 7 lipca 2016 r.


         w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku
                         na terenie Wrocławia


   Na podstawie  art. 18  ust. 2 pkt 15  ustawy  z dnia  8 marca 1990 r.
o samorządzie  gminnym  (Dz. U. z 2016 r.  poz. 446)  w związku z art. 4 
ust. 1, 2 i 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r.  o utrzymaniu czystości 
i porządku  w  gminach  (Dz. U.  z  2016 r.  poz.  250),   Rada  Miejska 
Wrocławia uchwala, co następuje:

                              Rozdział 1
                            Przepis ogólny

   § 1. Uchwała   określa   szczegółowe   zasady   utrzymania  czystości
i porządku na terenie Wrocławia.

                              Rozdział 2
   Obowiązki i wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku
                      na terenie nieruchomości

   § 2. Selektywne zbieranie odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie 
nieruchomości obejmuje co najmniej:

1)  papier i tekturę;
2)  tworzywa sztuczne;
3)  metale;
4)  opakowania wielomateriałowe;
5)  szkło;
6)  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
7)  zużyte baterie i akumulatory;
8)  odpady budowlane i rozbiórkowe;
9)  meble i inne odpady wielkogabarytowe;
10) odpady zielone;
11) zużyte opony;
12) przeterminowane leki i chemikalia;
13) termometry rtęciowe;
14) odzież i tekstylia.

   § 3. Właściciele nieruchomości zapewniają:

1) uprzątanie błota, lodu i śniegu z wydzielonych ciągów komunikacyjnych
   położnych na częściach nieruchomości służących do użytku publicznego, 
   w  szczególności  dróg, chodników, dojść do budynków i garaży oraz do
   miejsc  zbierania  odpadów,  poprzez  gromadzenie tych zanieczyszczeń
   w  miejscach,  w których nie utrudnia to ruchu pieszego i nie zagraża 
   przechodniom,   pojazdom  oraz  istniejącej  zieleni,  z  zachowaniem
   możliwości odpływu wody roztopowej do kanalizacji;

2) uprzątanie  i  usuwanie,  w  tym   między  innymi  poprzez  zmywanie,
   niewymienionych   w  pkt 1  zanieczyszczeń,  w  tym   opadłych  liści
   i odpadów  pozostawionych  w  miejscach  do  tego  nieprzeznaczonych,
   z części  nieruchomości  służących   do  użytku  publicznego,  w  tym
   z miejsc gromadzenia odpadów.

   § 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami samochodowymi może 
odbywać   się   na   terenie   nieruchomości   wyłącznie   w   miejscach 
przystosowanych   do   tego   celu   poprzez  zapewnienie  odprowadzania 
powstających  ścieków  do  miejskiej  sieci  kanalizacji  sanitarnej lub 
ogólnospławnej  zgodnie  z  obowiązującymi  przepisami,  lub gromadzenie 
ścieków  w  zbiornikach bezodpływowych. W szczególności takie ścieki nie 
mogą   być   odprowadzane  do  zbiorników  wodnych,  do  ziemi  oraz  do 
kanalizacji deszczowej.

   2. Zakazuje   się  napraw  pojazdów  samochodowych  poza  warsztatami 
naprawczymi,   jeżeli   naprawy   te   mogą   powodować  zagrożenie  dla 
środowiska.  W  szczególności  zakazuje  się napraw związanych z wymianą 
oleju  silnikowego  i przekładniowego, płynów chłodniczych i hamulcowych 
lub  napraw, w wyniku których może nastąpić zanieczyszczenie terenu tymi 
substancjami.

                              Rozdział 3
          Rodzaje pojemników do zbierania odpadów komunalnych
          na terenie nieruchomości i na drogach publicznych,
             wymagania dotyczące ich minimalnej pojemności
                  oraz rozmieszczenia i utrzymywania

   § 5. 1. Jeśli  przepisy  niniejszej  uchwały nie stanowią inaczej, do
zbierania  odpadów  komunalnych  stosuje się szczelne pojemniki wykonane
z  trwałego  materiału,  w szczególności metalu lub tworzywa sztucznego, 
wyposażone  w  klapy lub pokrywy umożliwiające ich zamknięcie oznakowane 
w  sposób  jednoznacznie wskazujący na rodzaj zbieranych w nich odpadów.
Pojemniki   do   zbierania   odpadów  komunalnych  mogą  być  wyposażone
w urządzenia służące do zagęszczania odpadów.

   2. Konstrukcja  pojemników  powinna  umożliwiać  ich opróżnianie przy 
użyciu  grzebieniowego,  bramowego  lub hakowego mechanizmu załadowczego 
pojazdów  przeznaczonych  do odbioru odpadów albo hydraulicznym dźwigiem 
samochodowym.

   3. Do  zbierania  odpadów  mogą być stosowane pojemniki w całości lub 
części  umieszczone  poniżej  poziomu  gruntu, o ile przystosowane są do
opróżniania hydraulicznym dźwigiem samochodowym.

   4. Poza  wyjątkami  wprost  wskazanymi  w § 8 dopuszcza się zbieranie 
odpadów  komunalnych  w  szczelnych i zawiązywanych workach o pojemności 
minimalnej    60 l,   o   ile   jest   to    uzasadnione    szczególnymi 
okolicznościami.

   § 6. Pojemniki   oraz  worki  do  zbierania  poszczególnych  rodzajów 
odpadów komunalnych oznacza się kolorem:

1) żółtym  -  jeśli  zbiera  się  w  nich   tworzywa  sztuczne,   metale
   i opakowania wielomateriałowe;

2) zielonym – jeśli zbiera się w nich szkło;

3) niebieskim - jeśli zbiera się w nich papier i tekturę;

4) brązowym – jeśli zbiera się w nich odpady zielone;

5) czerwonym - jeśli zbiera się w nich odpady niebezpieczne;

6) czarnym - jeśli zbiera się w nich zmieszane odpady komunalne.

   § 7. 1.Do  zbierania  zmieszanych  odpadów  komunalnych  stosuje  się
pojemniki o pojemnościach od 0,06 m³ do 16 m³.

   2. Do   selektywnego   zbierania   odpadów  komunalnych  stosuje  się
pojemniki o pojemnościach od 0,06 m³ do 36 m³.

   § 8. 1. Do zbierania  papieru  i tektury, tworzyw sztucznych,  metali
i opakowań wielomateriałowych oraz szkła stosuje się pojemniki o budowie
zapewniającej    ochronę    przed    wpływem    opadów   atmosferycznych
i rozwiewaniem.  W przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz nieruchomości, 
na  których  nie  zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, do
zbierania  tych  odpadów  mogą być stosowane szczelne, zawiązywane worki
o minimalnej pojemności 60 l, oznaczone w sposób określony w § 6.

   2. Do  zbierania  zużytego  sprzętu  elektrycznego  i elektronicznego 
stosuje   się   wyłącznie   pojemniki,   których  konstrukcja  umożliwia 
umieszczanie  w  nich  odpadów  w  sposób  ograniczający  możliwość  ich 
uszkodzenia    lub    zniszczenia.    Konstrukcja    pojemnika   powinna
uniemożliwiać osobom nieupoważnionym dostęp do zgromadzonych w pojemniku 
odpadów.

   3. Do  zbierania odpadów zielonych stosuje się szczelne i zawiązywane 
worki  o minimalnej  pojemności  60 l  lub  pojemniki  o pojemności 7 m³
i większej.

   4. Do  zbierania  odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych
i   rozbiórkowych   stosuje   się   pojemniki  umożliwiające  zachowanie 
technicznych warunków ich odbioru.

   5. Do  zbierania  odpadów  budowlanych i rozbiórkowych można stosować
również   worki   przeznaczone   do   zbierania  tego  rodzaju  odpadów,
w szczególności worki typu „big-bag”.

   6. Do  zbierania  odpadów  na  drogach  publicznych   oraz  w  innych 
miejscach  przeznaczonych  do użytku publicznego, stosuje się pojemniki,
zwane  dalej  „koszami  ulicznymi”,  wykonane  z  materiałów niepalnych,
o konstrukcji  zabezpieczającej  odpady  przed  opadami  atmosferycznymi
i rozwiewaniem.  Sposób mocowania  kosza  ulicznego  do podłoża lub jego 
konstrukcja  powinny  zabezpieczać kosz przed swobodnym przemieszczaniem 
kosza przez osoby nieuprawnione.

   § 9. 1. Do zbierania odpadów komunalnych stosuje się, z zastrzeżeniem 
ust. 2,  pojemniki o pojemności nie mniejszej niż 0,06 m³, za wyjątkiem
koszy ulicznych, których pojemność nie powinna być mniejsza niż 0,03 m³.

   2. Łączna pojemność pojemników, w które wyposażona jest nieruchomość,
nie powinna być mniejsza niż pojemność obliczona zgodnie z ust. 3.

   3. Minimalną  łączną  pojemność pojemników oblicza się przyjmując, że 
powinna   ona   odpowiadać   sumarycznej  objętości  wszystkich  odpadów 
komunalnych wynoszącej w przypadku:

1) nieruchomości   zamieszkałej    –    40  l    na  każdego  mieszkańca
   nieruchomości;

2) nieruchomości,  na której świadczona jest praca – 15 l  na pracownika
   oraz dodatkowo w przypadku:

   a) szkoły, przedszkola, żłobka – 3 l na ucznia,
   b) szpitala – 20 l na łóżko szpitalne,
   c) koszar, hotelu, motelu lub pensjonatu – 20 l na miejsce sypialne,
   d) internatu,  domu  akademickiego,  bursy,  noclegowni,  domu pomocy
      społecznej – 40 l na miejsce sypialne,
   e) lokalu lub ogródka gastronomicznego – 5 l na miejsce konsumpcyjne,
   f) schroniska  lub  hotelu  dla  zwierząt  –  20 l   na  miejsce  dla
      zwierzęcia,
   g) teatru,  sali widowiskowej, koncertowej lub  kina studyjnego – 3 l
      na miejsce na widowni,
   h) kina innego niż studyjne – 6 l na miejsce na widowni,
   i) cmentarza – 3 l na miejsce grzebalne,
   j) zespołu garaży wolnostojących – 10 l na każdy garaż,
   k) zespołu ogrodów działkowych – 40 l na każdą wyodrębnioną działkę.

   4. Jeżeli  położenie  lub  charakter  nieruchomości  uniemożliwia lub
utrudnia  wyposażenie  jej  w  pojemniki o pojemności obliczonej zgodnie
z ust. 3,  dopuszcza się  wyposażenie  takiej  nieruchomości  w pojemnik
o mniejszej  pojemności, o ile  częstotliwość opróżniania tego pojemnika 
przez  podmiot odbierający odpady komunalne będzie gwarantowała w każdym 
tygodniu  możliwość  pozbywania  się  odpadów o objętości odpowiadającej 
łącznej minimalnej pojemności pojemników.

   5. Jeżeli  właściciele  więcej  niż  jednej  nieruchomości korzystają
z  tych  samych  pojemników,  łączna  pojemność  tych  pojemników  winna 
odpowiadać   co   najmniej   sumie   minimalnej  pojemności  pojemników,
wymaganej zgodnie z ust. 2 dla każdej z nieruchomości.

   § 10. 1. Pojemniki  rozmieszcza  się  na  terenie  nieruchomości,  na 
której  wytwarzane  są  odpady  komunalne.  W  przypadku  braku  takiego 
miejsca,  dopuszcza  się  ustawianie pojemników na terenie nieruchomości 
sąsiedniej,  pod  warunkiem uzyskania zgody od właściciela nieruchomości 
sąsiedniej.

   2. Pojemniki  rozmieszcza  się w sposób zapewniający łatwy dostęp dla 
osób z nich korzystających.

   3. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do ustawienia pojemników 
lub   worków  na  odpady  komunalne  w  sposób  zapewniający  podmiotowi 
odbierającemu  odpady  komunalne  bezpośredni  do  nich dojazd za pomocą 
wyspecjalizowanego  pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 
26 t oraz łatwy odbiór odpadów.

   4. W   przypadku,   gdy  nie  jest  możliwe  zapewnienie  dojazdu  do 
pojemników  lub  worków pojazdom, o których mowa w ust. 3, dopuszcza się 
możliwość  zapewnienia  tego  dojazdu  pojazdom  o  dopuszczalnej  masie 
całkowitej co najmniej 3,5 t.

   5. Jeśli   miejsce  ustawienia  pojemników  lub  worków  uniemożliwia 
dojazd,  o  którym  mowa  w  ust.  3  lub  4,  właściciel  nieruchomości
obowiązany  jest  do  zmiany  miejsca  ich ustawienia w taki sposób, aby
w  dniu  odbioru  odpadów  wymagania  w  zakresie  dostępu do pojemników
i worków były spełnione.

   6. Worki   przeznaczone  do  selektywnego  zbierania  odpadów  należy 
umieszczać   w  miejscu  ustawienia  pojemników  lub  w  innym  miejscu,
spełniającym  wymagania  określone  w ust. 3-5, nie wcześniej jednak niż
w  dniu poprzedzającym ich odbiór zgodnie z harmonogramem odbioru danego 
rodzaju odpadów.

   § 11. Utrzymanie   pojemników   w   odpowiednim   stanie  sanitarnym,
porządkowym  i  technicznym  polega  w  szczególności na okresowym myciu
i  dezynfekcji  pojemników,  nie  rzadziej jednak niż raz na 6 miesięcy, 
okresowych  przeglądach,  konserwacji  oraz  ich  wymianie  w  przypadku 
uszkodzenia  lub zniszczenia uniemożliwiającego dalsze użytkowanie i nie 
obejmuje  utrzymania  w należytym stanie porządkowym i sanitarnym miejsc 
ustawienia pojemników.

                              Rozdział 4
       Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych
           lub nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości
          oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

   § 12. 1. Odpady   komunalne   przeznaczone  do  odbierania  z  terenu 
nieruchomości  przekazuje  się podmiotowi odbierającemu odpady komunalne
w  sposób  i  w  czasie umożliwiającym ich odbiór z terenu nieruchomości
z częstotliwością nie mniejszą niż:

1) odpady zmieszane - co najmniej 1 raz w tygodniu;

2) odpady zielone - co najmniej 1 raz w tygodniu;

3) odpady  z  tworzyw  sztucznych,  metali, opakowań  wielomateriałowych
   – co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;

4) odpady z papieru i tektury – co najmniej 1 raz w miesiącu;

5) szkło – co najmniej 1 raz na 2 tygodnie.

   2. Meble  i  odpady  wielkogabarytowe  przekazuje  się  do  odebrania
w  przypadku  zabudowy  jednorodzinnej  co najmniej 1 raz na 2 miesiące,
a  w  przypadku  nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi co 
najmniej 1 raz w miesiącu.

   3. Odpadów   podlegających   selektywnemu  zbieraniu,  które  nie  są 
przekazywane   do  odebrania,  należy  pozbywać  się  z  częstotliwością
określoną  w  ust.  1  i  2  oraz  właściwą  dla danego rodzaju odpadów,
a  w  przypadku odpadów niewymienionych w ust. 1 i 2 – z częstotliwością 
nie mniejszą niż 1 raz na kwartał.

   4. Kosze  uliczne  należy  opróżniać  z  częstotliwością zapewniającą
niedopuszczenie  do  ich  przepełniania,  lecz  nie  rzadziej  niż 1 raz
w tygodniu.

   5. Nieczystości  ciekłych  gromadzonych  w zbiornikach bezodpływowych 
należy   pozbywać   się   wyłącznie   za   pośrednictwem  przedsiębiorcy 
prowadzącego  na  terenie  Wrocławia  działalność w zakresie opróżniania
zbiorników    bezodpływowych   i   transportu   nieczystości   ciekłych,
z  częstotliwością  zapewniającą  niedopuszczanie  do  przepełnienia się 
zbiorników,  a  w przypadku nieruchomości zamieszkanych lub użytkowanych 
– nie rzadziej niż 1 raz na 3 miesiące.

   § 13. 1. Zmieszane  odpady  komunalne  należy  przekazywać  wyłącznie 
podmiotowi   prowadzącemu  działalność  w  zakresie  odbierania  odpadów 
komunalnych.

   2. Selektywnie  zebranych  odpadów  komunalnych  należy  pozbywać się 
przekazując  je  do  odebrania  z  terenu  nieruchomości  lub  do miejsc 
wskazanych  w § 14 ust. 2 - 4 albo w inny sposób zgodny z obowiązującymi 
przepisami prawa.

   § 14. 1. Do  odebrania   z   terenu  nieruchomości,  z  zastrzeżeniem
ust. 2 - 4, przekazuje się:

1) odpady zmieszane;
2) papier i tekturę;
3) tworzywa sztuczne;
4) metale;
5) opakowania wielomateriałowe;
6) szkło;
7) odpady zielone,

   2. Do  punktów  selektywnego zbierania odpadów komunalnych przekazuje 
się w szczególności:

1)  papier i tekturę;
2)  tworzywa sztuczne;
3)  metale;
4)  opakowania wielomateriałowe;
5)  szkło;
6)  odpady zielone;
7)  meble i inne odpady wielkogabarytowe;
8)  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
9)  zużyte baterie i akumulatory;
10) odpady budowlane i rozbiórkowe;
11) zużyte opony;
12) przeterminowane leki i chemikalia;
13) termometry rtęciowe;
14) odzież i tekstylia.

   3. Meble  i  inne odpady wielkogabarytowe przekazuje się do odebrania 
poprzez   ich   umieszczenie   w  odpowiednio  oznaczonych  pojemnikach,
ustawianych okresowo przez gminę w miejscach ogólnodostępnych.

   4. Przeterminowane  leki  przekazuje  się  do  odebrania  poprzez ich
umieszczenie   w   odpowiednio   oznaczonych   pojemnikach,  ustawionych
w aptekach prowadzących zbieranie takich odpadów.

   § 15. Zabrania się:

1) umieszczania  w  pojemnikach   przeznaczonych   na  zmieszane  odpady
   komunalne   leków   i  chemikaliów,  zużytego  sprzętu  elektrycznego
   i  elektronicznego,  baterii,   akumulatorów   oraz   innych  odpadów 
   niebezpiecznych,   a  także   odpadów    wielkogabarytowych,  odpadów 
   rozbiórkowych  i  budowlanych,  zużytych opon, odpadów zielonych oraz
   odpadów    ze    szkła,    tworzyw   sztucznych,   metali,   opakowań
   wielomateriałowych i papieru, odzieży i tekstyliów;

2) umieszczania  w pojemnikach  przeznaczonych   do   zbierania  odpadów
   komunalnych  odpadów  nie  mających  charakteru  odpadów komunalnych,
   w  tym    pochodzących    z   działalności    gospodarczej    odpadów 
   opakowaniowych,  odpadów  medycznych oraz odpadów kuchennych z lokali 
   gastronomicznych;

3) umieszczania  w pojemnikach i workach  przeznaczonych do selektywnego
   zbierania, odpadów innych niż te, na jakie przeznaczony jest pojemnik 
   lub worek;

4) pozostawiania na terenie nieruchomości odpadów komunalnych  w postaci
   żywności  i  resztek  jedzenia,  w  sposób  stwarzający dziko żyjącym 
   zwierzętom łatwy dostęp do tych odpadów;

5) umieszczania   odpadów  w  pojemnikach   przeznaczonych  na   odchody
   zwierząt.

                              Rozdział 5
               Obowiązki i wymagania ciążące na osobach
                    utrzymujących zwierzęta domowe

   § 16. 1. Osoba utrzymująca zwierzę domowe zobowiązana jest utrzymywać
je w taki sposób, aby nie stwarzać zagrożenia i uciążliwości dla ludzi.

   2. Osoba utrzymująca zwierzę domowe,  w szczególności mogące stanowić 
zagrożenie  lub  uciążliwość  dla  ludzi,  powinna  zapewnić  utrzymanie 
zwierzęcia  w  sposób  zapobiegający  jego  wydostaniu  się  poza  teren 
nieruchomości, na której jest utrzymywane.

   3. Osoba  utrzymująca  zwierzę domowe zobowiązana jest zapewnić pełny 
nadzór nad zwierzęciem.

   4. Na  terenach  przeznaczonych  do użytku publicznego zwierzę domowe 
może  przebywać  wyłącznie  pod  nadzorem  osoby,  która  jest zdolna do
sprawowania pełnej kontroli nad zachowaniem się zwierzęcia.

   5. Na  terenach  przeznaczonych  do  użytku  publicznego  psy  należy 
prowadzić  na  smyczy,  zaś  psy należące do ras uznawanych za agresywne 
oraz  psy,  które  zachowują się agresywnie w stosunku do ludzi i innych
zwierząt, należy prowadzić na smyczy i w kagańcu.

   6. Zwolnienie  psa  ze  smyczy  na  terenach przeznaczonych do użytku 
publicznego jest dozwolone:

1) na terenie ogrodzonych wybiegów dla psów;
2) w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi
 pod  warunkiem,  że  pies  ma  założony  kaganiec,   a   osoba, z którą 
 przebywa  w  tym  miejscu  ma  możliwość  sprawowania  nad  nim  pełnej 
 kontroli.

   § 17. Osoba  utrzymująca  zwierzę  agresywne,  w tym agresywnego psa, 
zobowiązana   jest   wyposażyć  nieruchomość,  na  której  zwierzę  jest
utrzymywane, przy każdym wejściu na teren nieruchomości, w:

1) urządzenie służące do przywołania właściciela nieruchomości;

2) widoczną tabliczkę ostrzegawczą, z czytelną informacją o utrzymywaniu
   zwierzęcia   agresywnego,   w   tym   psa   agresywnego   na  terenie 
   nieruchomości.

   § 18. 1. Osoba,  z  którą przebywa zwierzę na terenach przeznaczonych 
do  użytku  publicznego,  w  szczególności  takich  jak drogi, chodniki, 
podwórka,   parki   i   inne   tereny   zielone,   zobowiązana  jest  do
niezwłocznego usunięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę.

   2. Odchody   zwierząt   należy   umieszczać   w   koszach  ulicznych,
w  pojemnikach  na  zmieszane odpady komunalne, lub w specjalnie do tego 
celu przeznaczonych pojemnikach.

   3. Obowiązki  określone  w ust. 1 - 2 nie dotyczą osób korzystających
z pomocy psów asystujących.

                              Rozdział 6
       Wymagania w zakresie utrzymywania zwierząt gospodarskich
             na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

   § 19. 1. Na   terenach   wyłączonych   z  produkcji  rolniczej  można
utrzymywać konie do celów rehabilitacyjnych, rekreacyjnych i sportowych,
a także króliki, drób oraz pszczoły miodne, pod warunkiem, że:

1) utrzymywanym zwierzętom  zostaną zapewnione odpowiednie pomieszczenia
   gospodarskie,  a  w  przypadku  pszczół  miodnych  - urządzenia (ule) 
   przeznaczone do ich utrzymywania;

2) urządzenia   (ule),   o  których   mowa  w  pkt 1,   usytuowane  będą
   w odległości  nie  mniejszej niż  10 m od granicy nieruchomości i nie 
   mniejszej   niż   30 m   od   budynków  znajdujących  się  na  innych 
   nieruchomościach;   odległości  te  mogą  być  zmniejszone  za  zgodą 
   właścicieli sąsiednich nieruchomości;

3) w   przypadku  usytuowania  urządzeń  (uli)   na   dachach  budynków,
   zachowania   odległości   co  najmniej  10  m  od  otworów  okiennych 
   znajdujących  się na poziomie i powyżej poziomu posadowienia urządzeń 
   (uli),  przy  czym  w  takim  przypadku  nie  stosuje  się ograniczeń 
   przewidzianych w pkt 2;

4) utrzymywanie   zwierząt    nie  będzie  powodować   uciążliwości  dla
   otoczenia, a w szczególności dla nieruchomości sąsiednich.

   2. W  celach  prowadzenia  badań  naukowych  przez  placówki  naukowe
i jednostki  badawcze  dopuszcza się  utrzymanie również innych zwierząt 
gospodarskich, niż wymienione w ust. 1.

   3. Zakazuje     się    utrzymywania    koni    na    nieruchomościach 
wykorzystywanych na cele mieszkalne.

                              Rozdział 7
    Obszary obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

   § 20. 1. Na  terenie  Wrocławia  obowiązkowej  deratyzacji  podlegają 
nieruchomości, na których zlokalizowane są:

1)  budynki wielolokalowe podpiwniczone;

2)  lokale  gastronomiczne  wraz  z  terenem  pod podwyższonymi podestami
    ogródków gastronomicznych;

3)  obiekty handlowe branży spożywczej;

4)  magazyny żywności i płodów rolnych;

5)  gospodarstwa rolne i hodowlane;

6)  zakłady przetwórstwa żywności;

7)  szpitale;

8)  hotele, internaty, domy akademickie i bursy;

9)  obiekty, w których prowadzone jest zbiorowe żywienie;

10) wolno stojące  komórki  i  pomieszczenia  gospodarcze przynależne do
    zabudowy wielolokalowej;

11) wnętrza  międzyblokowe  oraz  miejsca zbierania odpadów  w zabudowie
    wielolokalowej  na  obszarze  ścisłego  centrum  Wrocławia,  tj.  na 
    obszarze  ograniczonym   rzeką  Odrą,  ul.  Św.  Ducha,  ul.  Frycza
    Modrzewskiego, ul. Podwale oraz ul. Sikorskiego;

12) obiekty, w których prowadzona jest działalność  w zakresie zbierania
    lub przetwarzania odpadów;

13) schroniska dla zwierząt;

14) ogród zoologiczny.

   2. Obowiązkowi deratyzacji podlegają również:

1) sieć  kanalizacji  sanitarnej  grawitacyjnej o średnicach  od 500 mm,
   przebiegająca  w  obrębach  geodezyjnych: Plac Grunwaldzki, Południe, 
   Gaj, Rakowiec, Tarnogaj, Borek, Grabiszyn;

2) cała  sieć  kanalizacji  sanitarnej i ogólnospławnej  w obrębie Stare
   Miasto wraz ze studniami i wpustami deszczowymi;

3) studnie telekomunikacyjne i ciepłownicze w obrębie Stare Miasto;

4) teren Fosy Miejskiej.

   3. Obowiązkową deratyzację przeprowadza się:

1) trzykrotnie w ciągu roku  na obszarze ścisłego centrum Wrocławia, tj.
   na  obszarze  ograniczonym  rzeką  Odrą,  ul.  Św.  Ducha, ul. Frycza 
   Modrzewskiego,   ul.  Podwale  oraz  ul.  Sikorskiego  w  terminach:

   a) od 15 marca do 1 kwietnia,
   b) od 1 lipca do 15 lipca,
   c) od 15 listopada do 1 grudnia;

2) dwukrotnie w ciągu roku na pozostałym terenie Wrocławia w terminach:

   a) od 15 marca do 1 kwietnia,
   b) od 15 listopada do 1 grudnia.

                              Rozdział 8
                    Przepisy epizodyczne i końcowe

   § 21. 1. W   okresie   do   31   grudnia   2016 r.   odpady   zielone
z nieruchomości,  na   których  prowadzone  jest  selektywne   zbieranie
odpadów, przekazuje się do  odebrania co najmniej raz  na  dwa tygodnie,
z tym że w przypadku budynków  wielolokalowych  w  okresie  od  kwietnia
do  października co najmniej raz w tygodniu.  W okresie tym do zbierania
odpadów zielonych stosuje się szczelne  i zawiązywane worki o minimalnej
pojemności 60 l.

   2. W okresie do 31 grudnia 2016 r. odpady wielkogabarytowe przekazuje
się  do  odebrania  z terenu nieruchomości co najmniej raz na 6 miesięcy
w przypadku nieruchomości  zabudowanych budynkiem, w którym znajdują się 
nie  więcej  niż  4  lokale,  a  w  przypadku nieruchomości zabudowanych 
budynkiem,  w którym  znajdują się  więcej niż 4 lokale, co najmniej raz 
na 2 miesiące.

   3. W  okresie  do  31  grudnia  2016 r.   właściciele   nieruchomości
pozbywają   się   odpadów   szkła   poprzez  umieszczenie  tych  odpadów
w  ustawianych  przez  Gminę  Wrocław  ogólnodostępnych  pojemnikach lub 
poprzez   przekazanie  ich  do  punktu  selektywnego  zbierania  odpadów 
komunalnych.  W  okresie  tym odpady szkła w przypadku szkła bezbarwnego 
zbiera  się  w  pojemnikach  oznaczonych kolorem białym, a w pozostałych
przypadkach w pojemnikach oznaczonych kolorem zielonym.

   § 22. Traci  moc  uchwała  nr  XXXV/780/12  Rady  Miejskiej Wrocławia
z  dnia  29  listopada 2012 r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania
czystości i porządku na terenie Wrocławia (Dz. Urz. Woj. Doln. z 2013 r. 
poz. 4428).

   § 23. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Wrocławia.

   § 24. Uchwała  wchodzi  w  życie  po  upływie  14  dni  od  dnia  jej
ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.


                                                     Przewodniczący
                                                Rady Miejskiej Wrocławia

                                                     Jacek Ossowski
Źródło:
http://uchwaly.um.wroc.pl/uchwala.aspx?numer=XXVIII/567/16

 

 

Advertisements